پیامبر اکرم(ص) و نوستاراداموس

پیامبر اکرم(ص) و نوستاراداموس

پیامبر اكرم(ص) فرمودند: گنجی در نزد شماست كه بر سر آن جنگی میان سه نفر از فرزندان پادشاهان اتفاق می‌افتد كه هیچ یك در آن به پیروزی نمی‌رسند. سپس از سمت مشرق پرچم‌های سیاهی پدیدار می‌شود، آنها نبردی خواهند كرد كه هرگز مانند آن اتفاق نیفتاده است.



اشاره:
پیامبر اعظم(ص) اسلام مجموعة تكامل‌یافتة فضائل همة انبیاء و اولیای الهی در طول تاریخ و درخشان‌ترین كهكشان عالم وجود است كه هزاران منظومه و خورشید درخشان فضیلت و كرامت را در خود جای داده است، علم توأم با اخلاق، حكومت همراه با حكمت، عبادت همراه با خدمت به خلق، جهاد توأم با رحمت، عزت همراه با فروتنی، روزآمدی توأم با دوراندیشی و صداقت با مردم در عین پیچیدگی‌های سیاسی از ویژگی‌های بارز پیامبر اكرم(ص) است.
جلوة آشكار و مظهر اسمای خداوندی، نمونة انسان كامل و سرآمد تمام پیامبران و ختم رسل است.
پیامبر رحمت و رأفت  دربارة ویژگی‌های یاران آخرین جانشین خود، یعنی حضرت مهدی(ع) بیاناتی دارند كه به اجمال به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌كنیم.

در روایات رسیده از پیامبر اعظم(ص) شاهد اسامی برخی از ملت‌ها و یا سرزمین‌هایی هستیم كه ظاهراً نقش خاصی را در آخرالزمان و هنگامة ظهور ایفا می‌كنند و نیز ارتباط خاصی با امر ظهور و نهضت آن حضرت دارند. یمن، عراق، مصر، فلسطین، شام و ایران نمونه‌هایی از این مناطق‌اند. در این مجال نگاهی به روایاتی می‌اندازیم كه متوجه اهل خراسان (ایران)اند؛ آنهایی كه در لسان روایات به «اهل المشرق» و یا «اهل الفارس» تعبیر شده‌اند. قبل از بررسی این احادیث، برخی از صفات و ویژگی‌های این گروه كه هر كدام در روایتی ذكر شده است را بنگرید:
پیامبر اكرم(ص) می‌فرمایند: آنها كسانی هستند كه اگر دین در ثریا باشد مردانی از ایشان به سوی آن رفته و به آن دست می‌یابند1، پس از من در [نوع] رابطه‌شان با اهل بیت من مورد آزمایش قرار می‌گیرند2، سرسپردگان و پیروان حضرت مهدی(ع) هستند3، مانند آهن محكم و استوار4، و مانند شیر درنده، شجاع و مقاوم‌اند5، همة آنها بهشتی خواهند بود6.
نمونه‌های بسیاری از این احادیث در كلام مبارك پیامبر اكرم(ص) دیده می‌شود، اما آنچه كه به عنوان نشانة این گروه آمده است «رایات سود» یا همان پرچم‌های سیاه رنگ است كه از مشرق ظهور می‌كند. اینكه صاحبان این پرچم‌ها چه كسانی هستند و چه خواهند كرد سؤالی است كه جواب آن را در روایات جستجو كردیم:

كسی كه آنها را یاری كند خداوند را یاری كرده است، در غیر این صورت خداوند آنها را خوار و ذلیل می‌كند.
پیامبر اكرم(ص) از بلاهایی كه به اهل بیت او خواهد رسید یاد كردند تا آنكه فرمودند:
پرچمی از مشرق به رنگ سیاه ظهور كرده كه هر كس آن را یاری كند خداوند را یاری كرده و هر كه آن را یاری نكند خداوند او را خوار و ذلیل می‌نماید. تا آنكه صاحبان پرچم نزد مردی می‌آیند كه هم‌نام من است. و او را امیر خود می‌گردانند و خداوند نیز او را تأیید و یاری می‌كند.7
البته تعداد روایاتی كه در مورد «پرچم‌های سیاه» وارد شده، متعدد و فراوان است و شاید اصل آن، یك حدیث باشد كه به صورت‌های متعددی بیان شده است. اما آنچه كه پس از تحقیقات به آن رسیدیم، مطمئن شدیم كه اصل حدیث متوجه آمادگی طایفه‌ای از خراسان برای پیروی و یاری حضرت مهدی(ع) است.8

هركه از آنها آگاهی یابد به سوی آنها برودو با ایشان بیعت نماید.

آن حضرت می‌فرمایند كه پرچم‌های سیاهی از سمت مشرق پدیدار خواهند شد كه دارندگان آنها دل‌هایی سخت‌تر و محكم‌تر از آهن دارند و هر كسی خبر آنها را بشنود باید بهسوی آنها رفته و با ایشان بیعت نماید، هرچند از روی یخ بگذرد.9
در این روایات نام مبارك حضرت مهدی(ع) و نیز برخی از صفات ایشان هم آمده است:
حضرت مهدی(ع)، خلیفةالله، هم در میان آنهاست.
هرگاه دیدید پرچم‌های سیاه از سمت خراسان ظاهر شده نزد آنها رفته هرچند از روی یخ بگذرید. خلیفه‌الله، حضرت مهدی(ع) در میان آنهاست.10

اگر كوه‌ها بر سر راهش قرار گیرند آنها را نابود می‌سازد.

مردی از فرزندان امام حسین(ع) از سمت مشرق خروج خواهد كرد كه اگر كوه‌ها بر سر راهش قرار گیرند، آنها را منهدم كرده و از میانشان راه می‌گشاید.
روایات، حاكی از ظهور گروهی قدرتمند از مشرق‌اند كه به فرماندهی شخصی به نام شعیب بن صالح از قبیلة بنی تمیم است. وی با یاران سفیانی نبرد كرده و آنها را شكست می‌دهد تا آنكه وارد بیت‌المقدس شده و آمادة حكومت حضرت مهدی(ع) می‌گردد. و از سمت شام توسط سیصد نفر نیز یاری می‌شوند، بین خروج او (شعیب) و رسیدن حضرت مهدی(ع) هفتاد و دو ماه طول می‌كشد.12
در روایت دیگری آمده است:
فتنه‌ها شهر زوراء را فرا می‌گیرد تا آنكه بسیاری از زن‌ و مردها كشته می‌شوند و اموال‌ها غارت می‌گردد و چه تجاوزهایی كه به نوامیس مردم صورت می‌گیرد، خداوند رحمت كند كسی كه زنان بنی‌هاشم را در آن روز پناه دهد كه آنان حرمت و آبروی من می‌باشند... سپس مردی از قبیلة بنی عقیم به نام شعیب بن حاصل خروج می‌كند،‌ پرچم شعیب سیاه و هدایت شده به نصر و یاری و كلام الهی بوده تا آنكه خود را به حضرت مهدی(ع) می‌رساند و میان ركن و مقام با او بیعت می‌كند.13

هر كه از او پیروی نماید نجات یافته و هر كه از او تخلف كند هلاك خواهد شد.

رسول خدا(ص) می‌فرمایند: قیامت بر پا نخواهد شد، تا آنكه قائم ما برای حق به اذن خداوند متعال قیام كند. هر كس از او پیروی كند نجات یافته و هر كس از او تخلف كند هلاك خواهد شد. به خاطر خدا، به هر شیوه‌ای هر چند از روی یخ بگذرید، نزد او بروید كه او خلیفة خداوند عزوجل است.14
همان‌طور كه مشاهده می‌فرمایید در این احادیث تعبیر به این مضمون آمده است كه... ولو حبواً علی الثلج (هرچند از روی یخ بگذرید). این تعبیر در روایات، مختص به بلاد خراسان است.15

صاحبان پرچم‌های سیاه جنگی خواهند كرد كه هرگز مانند آن اتفاقی نیفتاده است.

پیامبر اكرم(ص) فرمودند: گنجی در نزد شماست كه بر سر آن جنگی میان سه نفر از فرزندان پادشاهان اتفاق می‌افتد كه هیچ یك در آن به پیروزی نمی‌رسند. سپس از سمت مشرق پرچم‌های سیاهی پدیدار می‌شود، آنها نبردی خواهند كرد كه هرگز مانند آن اتفاق نیفتاده است (راوی گوید سپس حضرت چیزی فرمودند كه آنرا به خاطر ندارم) آن‌گاه فرمودند: هنگامی كه آن پرچم‌ها را دیدید به هر وسیله‌ای كه می‌توانید هر چند از روی یخ بگذرید خود را به آنها رسانده و با ایشان بیعت كنید، زیرا او خلیفة خدا حضرت مهدی(ع) است.16
البته قابل ذكر است كه روایات،‌ آغاز امر ظهور گروهی كه از مشرق برخاسته و خود را آماده و مهیا برای پیروی از آن حضرت می‌كند، را مورد توجه قرار می‌دهند و چیزی از ظهور خود آن حضرت از مشرق در این روایات وجود ندارد. آنچه كه مشهور و متواتر است آن است كه حضرت مهدی(ع) در مكه ظهور خواهند كرد.

پی‌نوشت‌ها:
1.
قرطبی، الجامع‌لأحكام القرآن، ج16، ص76؛ طبرسی، مجمع‌البیان، ج5، ص108.
2.
كنزالعمال، ج11، ص124.
3.
منتخب الاثر، ص304.
4.
ینابیع المودة، ص491؛ بحارالانوار، ج51، ص84.
5.
جمع‌الجوامع، ج1، ص1019.
6.
كنزالعمال، ج4، ص299.
7.
بحارالانوار، ج28، ص78.
8.
كورانی، علی، معجم الاحادیث المهدی(ع)، ج2، ص390.
9.
اثبات الهداة، ج3، ص596؛ ینابیع المودة، ص182.
10.
ابن طاووس، ملاحم، ص53؛ ینابیع المودة، ص182.
11.
منتخب الاثر، ص199؛ اثبات الهداة، ج3، ص614.
12.
ملاحم ابن طاووس، ص49.
13.
همان، ص137.
14.
عیون اخبار الرضا، ج2، ص59؛ منتخب الاثر، ص204.
16.
بحاالانوار، ج51، ص83.

 

ماهنامه موعود شماره 69

 

پیشگوئیهاى نوسترآداموس و انقلاب «جهانى امام مهدى(ع

 


پیشگوئیهاى نوسترآداموس و انقلاب «جهانى امام مهدى(عج)


 


مقدمه :                                

                                                     

 

هنگامى كه پل ترنر (Paul Turner) تهیه كننده معروف استرالیایى در طى برنامه‏اى ماهواره‏اى تحت عنوان: نوستر آداموس: مردى كه فردا را پیش‏بینى مى‏كند. خطر روزافزون ایران وانقلاب اسلامى ایران براى غرب و تمدن غربى مطرح كرد و در طى این برنامه تمام آنچه را كه نوسترآداموس در بیش از 390 سال پیش از آن تاریخ «آگوست 1989م» پیشگوئى كرده بود منتسب به ایران كرد؛ هیچ سیاستمدارى حرف وى را چندان جدى نگرفت؛ چرا كه موقعیت ایران در سال 1989، نه تنها به هیچ وجه مناسب نبود؛ بلكه به واسطه جنگ تحمیلى و عواقب ناشى از آن و تحریمهاى شدید اقتصادى بسیار شكننده و حساس بود. لیكن پس از به واقعیت پیوستن واقعه یازدهم سپتامبر در آمریكا كه اتفاقاً در فیلم به صراحت به آن اشاره مى‏شود (وقوع دو انفجار مهیب و عظیم در New City) همگان شگفت‏زده و نگران شدند؛ به نحوى كه رئیس‏جمهور نه چندان باهوش آمریكا، پس از وقوع این حادثه به تبعیت از نوسترآداموس، ایران را هم یكى از «محورهاى شرارت» در جهان معرفى كرد و از این طریق بر وحشت و ترس عمیق هیأت حاكمه آمریكا از ایران (پرشیا) صحّه گذاشت.

در این مقاله سعى نگارنده بر آن نیست كه بر پیشگوئیهاى نوسترآداموس صحّه بگذارد یا از آن دفاع كند و یا به هر طریق ممكن آن را خزعبلاتى هذیان‏گونه جلوه دهد؛ بلكه حداكثر كوشش نگارنده بر آن است كه دیدگاه غرب و تمدن غربى نسبت به پیشگوئیهاى شگفت‏آور نوسترآداموس را مورد بررسى و مداقه قرار داده و این پیشگوئیها را كه اغلب درباره ایران یا كشورهاى اسلامى بوده؛ مورد بررسى قرار دهد. البته بایستى در نظر گرفت كه بدون شناخت این پیشگوى كبیر نمى‏توان حساسیتهاى انسان غربى نسبت به انسان شرقى را شناخت؛ چرا كه اغلب سیاستمداران و متفكران غربى عمیقاً به ستاره‏شناسى، طالع‏بینى و آینده‏نگرى همراه با ادبیات رمزى (Occult) معتقدند و حتى نظریه‏پرداز معروف هاروارد؛ یعنى ساموئل هانتینگتون نیز تئورى برخورد تمدنها (The clash of civilizations) را از نوسترآداموس به عاریت گرفته است. پیشگویى نوسترآداموس درباره واقعه یازدهم سپتامبر و تأثیر شگرفى كه بر نگرش و فرهنگ آمریكایى گذاشت مى‏تواند منجر به تحولى اساسى نسبت به دیدگاه غرب درباره انقلاب اسلامى ایران شود، همانكه نباید به سادگى از كنار آن گذشت.

... آسمان، در چهل و پنج درجه (مختصات جغرافیایى نیویورك؟!) خواهد سوخت، آتش به شهر جدید (New City)، نزدیك مى‏شود.1

جالب‏ترین نكته در مورد پیشگوئیهاى نوسترآداموس آن است كه وى به ندرت نام كشورى را به صراحت و آشكارا ذكر مى‏كند، حال آنكه در مورد ایران (Parsia) به صراحت عنوان مى‏كند كه ایران، جهان را تسخیر خواهد كرد. ایران از طریق آناتولى، فرانسه و ایتالیا را فتح خواهد كرد و بالاخره ایران باعث وقوع جنگ جهانى سوم خواهد شد.2 بنابراین، در گام نخست بایستى نوسترآداموس را بیشتر و بهتر بشناسیم و راز و رمز تأثیرگذارى وى بر تمدن غربى را از این طریق دریابیم.

میشل دونوسترادام (Michel De Nostradame) كه بیشتر با نام لاتین خود؛ یعنى نوسترآداموس (Nostr Adamus) شناخته <span lang="AR-SA" style="font-size: 14pt; color: #33339


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,

|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
نویسنده : هومن
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1389
مطالب مرتبط با این پست